Η σονάτα του σεληνόφωτος…

…..

Ἄφησέ με ναρθῶ μαζί σου. Τί φεγγάρι ἀπόψε! Εἶναι καλὸ τὸ φεγγάρι, – δὲ θὰ φαίνεται ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου. Τὸ φεγγάρι θὰ κάνει πάλι χρυσὰ τὰ μαλλιά μου. Δὲ θὰ καταλάβεις. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου….

Ὅταν ἔχει φεγγάρι, μεγαλώνουν οἱ σκιὲς μὲς στὸ σπίτι, ἀόρατα χέρια τραβοῦν τὶς κουρτίνες, ἕνα δάχτυλο ἀχνὸ γράφει στὴ σκόνη τοῦ πιάνου λησμονημένα λόγια – δὲ θέλω νὰ τ᾿ ἀκούσω. Σώπα.

Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου λίγο πιὸ κάτου, ὡς τὴ μάντρα τοῦ τουβλάδικου, ὡς ἐκεῖ ποὺ στρίβει ὁ δρόμος καὶ φαίνεται ἡ πολιτεία τσιμεντένια κι ἀέρινη, ἀσβεστωμένη μὲ φεγγαρόφωτο τόσο ἀδιάφορη κι ἄϋλη, τόσο θετικὴ σὰν μεταφυσικὴ ποὺ μπορεῖς ἐπιτέλους νὰ πιστέψεις πὼς ὑπάρχεις καὶ δὲν ὑπάρχεις πὼς ποτὲ δὲν ὑπῆρξες, δὲν ὑπῆρξε ὁ χρόνος κ᾿ ἡ φθορά του. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.

Θὰ καθίσουμε λίγο στὸ πεζούλι, πάνω στὸ ὕψωμα, κι ὅπως θὰ μᾶς φυσάει ὁ ἀνοιξιάτικος ἀέρας μπορεῖ νὰ φαντάζουμε κιόλας πὼς θὰ πετάξουμε, γιατί, πολλὲς φορές, καὶ τώρα ἀκόμη, ἀκούω τὸ θόρυβο τοῦ φουστανιοῦ μου, σὰν τὸ θόρυβο δυὸ δυνατῶν φτερῶν ποὺ ἀνοιγοκλείνουν, κι ὅταν κλείνεσαι μέσα σ᾿ αὐτὸν τὸν ἦχο τοῦ πετάγματος νιώθεις κρουστὸ τὸ λαιμό σου, τὰ πλευρά σου, τὴ σάρκα σου, κι ἔτσι σφιγμένος μὲς στοὺς μυῶνες τοῦ γαλάζιου ἀγέρα, μέσα στὰ ρωμαλέα νεῦρα τοῦ ὕψους, δὲν ἔχει σημασία ἂν φεύγεις ἢ ἂν γυρίζεις οὔτε ἔχει σημασία ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου, δὲν εἶναι τοῦτο ἡ λύπη μου – ἡ λύπη μου εἶναι ποὺ δὲν ἀσπρίζει κ᾿ ἡ καρδιά μου. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.

Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο. Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.

……

♥ Γιάννης Ρίτσος♥

Πώς φαίνεται η μαγεία των λέξεων ενός τόσο μεγάλου ποιητή…  Αυτές οι λέξεις που τόσο περίτεχνα κατορθώνουν να τραντάζουν ολόκληρο το είναι του κάθε αναγνώστη… Ό, τι και να πώ εγώ θα ΄ναι υπερβολικά λίγο… Απ’ τις λατρεμένες συνθέσεις του Γιάννη Ρίτσου, που διάβαζα ένα απόγευμα δίπλα στη βροχή με μια ψυχή… Απολαύστε την 🙂

Να ‘χετε όλοι μια πολύ γλυκιά και όμορφη ημέρα, με αξέχαστες στιγμές και φωτεινά χαμόγελα!!! 😀

13 thoughts on “Η σονάτα του σεληνόφωτος…

  1. Καλησπέρα!! Νομίζω δεν υπάρχει αναγνώστης που να μην έχει συνδυάσει αυτό το ποίημα με αυτήν την μουσική υπόκρουση!! 🙂 Κι η βροχή, απλά το κερασάκι στην τούρτα. Οπτικοακουστικό υπερθέαμα!! Καλό απόγευμα και καλό σ/κ να έχεις!! 🙂

    • Καλημέρα γλυκιά μου Μαριλένα 🙂 Νομίζω κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει για την άψογη μορφή των δύο αυτών συνθέσεων. Προσωπικά, με συνεπαίρνουν και με συγκινούν απίστευτα κάθε φορά.
      Χαίρομαι πάρα πάρα πολύ που έχεις κι εσύ την ίδια άποψη!
      Σ΄ ευχαριστώ από καρδιάς για το υπέροχο σχόλιο σου, καθώς και για τις τακτικές σου επισκέψεις εδω! Ειλικρινά, σημαίνουν πάρα πολλά για μένα!
      Να περνάς πάντοτε φανταστικά και να ‘χεις το πιο ξέγνοιαστο και γεμάτο χαμόγελα σαββατοκύριακο! 😀
      Σε φιλώ γλυκά!

    • Σ’ ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για το τόσο γλυκό σχόλιο σου!
      Είναι ενα απ’ τα αγαπημένα μου ποιήματα και ένιωθα την αναγκη να το μοιραστώ μαζί σας! Χαίρομαι τόσο που σου άρεσε 🙂
      Σου εύχομαι να ‘χεις μια υπέροχη μερα! Φιλιά πολλά!

  2. Υπεροχο πραγματικα το ποιημα, διαβαζα χωρις να δω απο την αρχη ποιανου ειναι και οσο προχωρουσα φαινοταν οτι ηταν μεγαλης αξιας λογια , ευχαριστουμε και για την θαυμασια μουσικη, χαιρομαι πολυ που σε γνωριζω, φιλιά!

    • Κι εγώ χαίρομαι πάρα πάρα πολύ που είσαι εδώ, να ‘σαι καλά και σε ευχαριστώ απίστευτα για τα όμορφα λογάκια σου!
      Σου εύχομαι να ‘χεις ένα υπέροχο υπόλοιπο της μέρας σου! Πολλά φιλάκια! 😀

    • Καλημέρα γλυκιά μου 🙂 Εγώ σε ευχαριστώ για το πέρασμα και τον κόπο σου να μου αφήσεις ένα τόσο όμορφο σχόλιο!
      Χαίρομαι που σου άρεσε και εσενα το ποίημα αυτό!
      Εύχομαι την πιο υπέροχη Κυριακή! Πολλά φιλιά!

Σχολιάστε

